/ Om mig / trav /

Sprintermästarhelgen i Halmstad

I så många år har vi pratat om att åka ner till Halmstad på Sprintermästaren, utan att det blivit av. Men så bestämmer vi oss för att faktiskt åka ner, får med oss massa (ej så travintresserade) vänner. Jag hyr lägenhet och brorsan hyr minibuss och tar med sig gänget ner från Hudiksvall. Också är vädret så jäkla kasst så att när vi väl kom till travet på torsdagen var vi både blöta och kalla och fick sedan se travet inne från läktarhuset.Vilket gjorde att vi varken såg eller hörde något (och halmstadtravet får minus minus på deras rätt så dåligt anpassade arena). Vi satt ute sista V75 loppen och när sprintermästaren gick, så de loppen var ju de enda man ens visste hur det gick för de tävlande, haha. Jag lämnade kameran kvar i lägenheten och lite tur kändes väl det ändå en sån där kväll.. Men gott sällskap hade vi och kul blev det trots allt!

Fredagens väder blev mer lyckat. På förmiddagen tog vi minibussen ut till Drömgården för ett besök på Untersteiners galet snygga anläggning. Drömgården lever verkligen upp till sitt namn och jag kan säga att vi blev "lite" avis på hela gården. Så läckert!

Efter besöket hos Untersteiner åkte vi ut till Tylösand på After Beach och senare nattklubben. Rolig tillställning med mycket folk och nya roliga bekantskaper. Tyvärr, får jag väl ändå säga, kan jag inte direkt påstå att jag blivit nå bättre när det kommer till att vara bland mycket folk och speciellt inte när man är på ett sånt där ställe med massa folk som tagit några drinkar för mycket. Sitter man med på dansgolvet får man passa sig för att få drinkar tippade över sig eller en person i knät. Och sitter man på sidan är man trååkig (eller i alla fall har rätt tråkigt). Och tant här valde att vara tråkig och tjatade om att få åka hem och lägga sig under halva kvällen. 😂 Men kul var det trots allt!

Blandade mobil bilder från Halmstad

På lördag var det V75 som gällde igen och jag selade ut min passhäst Xlnt Chili Tripel till start i V75-5. Otur med vädret hade vi igen med regn och blåst, och Chili hade ett tråkigt bakspår. Men han gör det så galet bra och satt fast med krafterna kvar över upploppet. Tyvärr kom inte den där luckan i tid så han fick nöja sig med en femteplats. Men så bra lopp som han gör om och om igen tycker jag bara den där vinsten måste komma snart!

Maria fotade oss lite under värmningen med! Det var spöregn ute och smartskaftet till hästskötare äger fortfarande ingen regnjacka. Så lagomt blött blev det, haha. Men glad var man väl ändå! När man får sitta bakom en sån där stjärna. 💞

Efter travet blev det en mysig middag på Pinchos och imorse var det dags att packa ihop och åka tillbaka. Jag styrde mot stugan i Småland och resterande gänget påbörjade åttatimmars resan uppåt i landet igen. Imorgon är jag tillbaka på jobbet igen och mina få semesterdagar är över för i år. Återstår att se när jag får chansen att ta mig upp till Hudik för att träffa alla människor och hästar där uppe igen. Men om ett litet tag så får vi hoppas!
#1 / / Boel:

Låter som en rolig resa :D Härliga bilder!